دسته‌بندی نشده

آنچه نیاز است تا قبل و بعد از خرید زودپز بدانیم!

آنچه نیاز است تا قبل و بعد از خرید زودپز بدانیم!

برای خرید اینترنتی زودپز پارس استیل میتوانید از طریق این لینگ اقدام نمایید

اگر جزو خانم‌های شاغل هستید، زمان برای شما اهمیت زیادی دارد شاید بعضی وقت‌ها مجبور می‌شوید چند ساعت اضافه‌تر سرکار بمانید و وقتی به خانه می‌رسید زمان کافی برای رسیدگی به کارهای خانه را ندارید. این در حالی است که همسر و فرزندان‌تان برای خوردن یک قورمه سبزی خوشمزه انتظار می‌کشند.

در این گونه مواقع چه باید کرد؟ یک راه حل این است به سراغ پخت انواع غذاهای ساده‌تر بروید اما اگر افراد خانواده شما به غذاهای سنتی بیشتر علاقه دارند چاره کار این است که یک زودپز بخرید در این صورت می‌توانید در عرض مدتی کوتاه خورشت لذیذ و جا افتاده ای بپزید و از بابت کمبود وقت برای پخت غذاهای مختلف نگرانی نداشته باشید. به هر حال زودپز یک وسیله کاربردی در آشپزخانه است که در وقت و انرژی شما هنگام پختن غذا صرفه جویی می‌کند و هر غذایی را سریع‌تر می‌پزد. اما در مورد استفاده از زودپز نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

 

 

 

توجه به سیستم های ایمنی

هنگام انتخاب زودپز مناسب باید به این نکته دقت کنید که مهمترین موضوع ایمنی شماست. اگر زودپز استاندارد نباشد شاید نتواند فشار زیاد را به خوبی تحمل کند و ناگهان منفجر می‌شود. بنابراین انواع مارک‌های معتبر که مجهز به سیستم ایمنی و برنامه‌های پخت هستند، گزینه‌های مطمئن‌تری به شمار می‌روند. در برخی از زودپزها چهار یا پنج سیستم ایمنی روی در تعبیه شده است. این زودپزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قبل از خروج کامل بخار امکان بازشدن در زودپز وجود ندارد. و در صورت وجود فشار بیش از حد، بخار از منافذ و بدنه خارج می‌شود. علاوه بر این سوپاپ اطمینان هم به خروج بخار اضافی کمک می‌کند. بنابراین توجه به این نکته تضمینی از بابت ایمنی شما در آشپزخانه است.

زودپز با تایمر برای افراد حواس پرت

فقط خانم های شاغل نیستند که برای خرید زودپز اقدام می‌کنند. این وسیله خانگی برای خانم‌های خانه دار هم کارایی دارد. نکته دیگر در مورد کار با زودپز توجه به مدت زمان پخت غذاهاست. اگر با زمان پخت غذاها آشنایی ندارید یا اینکه کمی حواس پرت هستید بهتر است زودپزهایی را انتخاب کنید که با داشتن تایمر شما را از آماده شدن غذا مطلع می‌کند. می‌توانید زمان سنج روی زودپز را داخل جیب تان بگذارید و بعد در سایر قسمت‌های خانه مشغول کارهایتان شوید. وقتی زنگ به صدا درآمد باید به سراغ زودپز بروید. ضمن اینکه به کمک زمان سنج احتمال سوختن غذای شما داخل زودپز به حداقل می‌رسد. اگر فرد حواس پرتی هستید و زودپز معمولی دارید استفاده از یک ساعت زنگ‌دار مشکلتان را حل می‌کند.

 

 

 

 

بخارپز کردن مواد غذایی در زودپز

یکی از سالم ترین روش های پخت مواد غذایی بخارپز کردن آنهاست. گروهی از زودپزها سبد بخار هم دارند که می‌توانید برای مصرف غذاهایی سالم از آنها استفاده کنید. چون در این روش، ارزش غذایی و ویتامین های موجود در خوراک‌های شما بیشتر حفظ می‌شود. اگر جزو دوستداران غذاهای گیاهی هستید از این ویژگی زودپزها خوشتان می‌آید چون سبزیجات مختلف و حبوبات در داخل سبد بخار پز سریع پخته می‌شوند و طعم طبیعی شان را حفظ می‌کنند. هنگام پخت سبزیجات و حبوبات باید حواس‌تان به ساعت و زمان‌سنج باشد چون ممکن است غذای شما با گذشت زمانی هرچند کوتاه بیش از حد پخته شده یا له شود. برخی از زودپزها مجهز به دو سیستم پخت جداگانه برای گوشت و سبزیجات هستند. بنابراین هنگام پخت سبزیجات یا بخارپز کردن آنها باید زودپز را روی حالت مناسب قرار دهید.

چند توصیه درباره استفاده و نگهداری از زودپزها

  • هنگام آشپزی به این نکته دقت کنید که فقط می‌توانید حداکثر از دو سوم ظرفیت زودپز استفاده کنید. چون باید فضایی برای بخار آب هم در زودپز بماند، بنابراین اگر خانواده پرجمعیتی هستید زودپز شما باید ۶ یا ۸ لیتری باشد. زودپزهای ۴ لیتری برای خانواده‌های ۲ تا چهار نفره مناسبند.
  • قبل از هربار استفاده سوپاپ اطمینان را کنترل کنید تا مطمئن شوید درست کار می‌کند.
  • بعد از پخت مواد غذایی دارای بافت مانند نخود، ریواس و… بدون این که در زودپز را بازکنید آن را به آرامی تکان دهید. این کار باعث می‌شود بعد از بازکردن زودپز، مواد غذایی به بیرون پرتاب نشوند.
  • هر بار قبل از اینکه آشپزی را شروع کنید مطمئن شوید حلقه لاستیکی زودپز سالم بوده و سرجای خودش قرار دارد.
  • هنگام خرید از فروشنده بخواهید طرز استفاده صحیح را به شما آموزش دهد.
  • دفترچه راهنما را با دقت بخوانید. کارت گارانتی و آدرس نمایندگی‌های مجاز را یادداشت کنید.
  • قطعات یدکی را متناسب با نوع زودپز فقط از مراکز و نمایندگی‌های مجاز تهیه کنید.
  • قبل از هربار استفاده سوپاپ اطمینان و مسیر خروج بخارها را کنترل کرده و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.
  • برای تمیز کردن زودپز از مواد سفید کننده مانند وایتکس استفاده نکنید چون به کیفیت استیل آسیب می‌رساند. اگر غذا داخل آن سوخت بگذارید چند ساعت خیس بخورد و بعد به آرامی آن را بشویید.
  • اگر می‌خواهید زودپز در ماشین ظرفشویی بشورید حلقه لاستیکی را از زودپز جداکنید.
  • حلقه لاستیکی را هر سال یا حداکثر دوسال یک بار تعویض کنید.
  • برای خرید اینترنتی زودپز پارس استیل میتوانید از طریق این لینگ اقدام نمایید

 

 

 

تمیز کردن زودپز سوخته

زودپز مانند سایر قابلمه‌ها نیست که به راحتی هر وقت دل‌تان خواست در آن را بازکنید و از بابت وجود آب کافی در آن مطمئن شوید. باید با زمان پخت مواد غذایی آشنایی داشته باشید تا سر وقت آن را خاموش کنید. کمی غفلت کافی است تا بوی سوختگی همه هسایه‌ها را خبرکند و بعد شما می‌مانید و یک قابلمه سوخته!

در چنین شرایطی تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که اول پنجره‌های خانه را باز کنید یا هواکش ها را روشن کنید. در مرحله بعد باید به فکر تمیز کردن قابلمه سوخته باشید. برای این کار هرگز به سراغ سیم ظرفشویی نروید و با کمک آن به جان زودپز نیفتید چون این کار باعث خراشیدگی شده و در ضمن کف قابلمه مانند روز اولش سفید نمی‌شود. پس بهتر است مقدار زیادی جوش شیرین داخل ظرف بریزید و کمی آب اضافه کنید تا کف ظرف مرطوب شود. حالا زودپز برای چند ساعت به حال خودش رها کنید می‌بینید که قسمت‌های سوخته به راحتی از کف زودپز جدا شده و تمیز کردن آن راحت تر می شود.

 

برای خرید اینترنتی زودپز پارس استیل میتوانید از طریق این لینگ اقدام نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *