آموزش

بهترین راهنمای زودپز استیل

زودپزها با ایجاد حرارت بسیار بالا و نیاز کمتر به آب و مایعات نسبت به قابلمه های معمولی، کمک می کنند تا برای پخت مواد غذایی به زمان پخت کمتری نیاز باشد. از دیگر مزایای استفاده از زودپز می توان به خوش طعم تر بودن، حفظ بیشتر مواد پروتئینی به دلیل استفاده کمتر از آب برای پخت، ایجاد بوی کمتر و همچنین حرارت کمتر در آشپزخانه اشاره کرد. به دلیل پخت سریع تر مواد غذایی بوسیله زودپز نسبت به ظروف معمولی، صرفه جویی چشمگیری در انرژی مصرفی و همچنین زمان خواهد شد.

از نظر نوع، زودپزها به دو نوع برقی و معمولی (رو اجاقی) تقسیم می شوند که نوع معمولی آن دارای سایزهای بزرگ تری می باشد. اصلی ترین تفاوت بین زودپزهای معمولی و برقی، در سیستم گرمایش آنها می باشد به این صورت که زودپزهای معمولی بر روی اجاق (گازی یا برقی) قرار می گیرند ولی زودپزهای برقی از یک سیستم حرارتی داخلی بهره می برند. همچنین کارکرد با زودپزهای برقی به دلیل به کار رفتن ویژگی های اتوماتیک بسیار راحت تر می باشد، در ضمن برخی زودپزهای برقی طیف وسیع تری از عملکردها از قبیل ماست ساز، کیک پز، سوپ ساز و غیره را در اختیار کاربر قرار می دهند. زودپزهای معمولی به زمان کمتری نسبت به زودپزهای برقی برای رسیدن به دمای مطلوب جهت ایجاد بخار نیاز دارند.

از نظر اندازه برای یک خانواده 2 نفره زودپزی با حجم حدود 4 لیتر و برای خانواده تا 5 نفره یک زودپز حدوداً 6 لیتری کافی می باشد. به دلیل اینکه پس از پر کردن زودپز وزن آن تا حدی سنگین می شود، طراحی مناسب دستگیره برای جابجا کردن آن بسیار ضروری می باشد. سهولت استفاده از سوپاپ تنظیم فشار نیز از مواردی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

 

 

برای خرید از سایت پارس استیل سوالی در ذهن شما باقی مانده است ؟ با ما تماس بگیرید 38267394-035

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *